Ögonskuggeprimer

Läste ett tips på The You Way.

Blanda två delar ögonkräm, en del concealer, en knivsudd puder i en ren burk. Smörj på ögonlocken innan du lägger på ögonskugga. Perfekt! Jag har varit för snål länge för att köpa ögonprimer, så jag ska testa det här.

Fast concealer, det är väl typ ett stick? Är concealer en kräm? Menar de täckande foundation?

Jag kanske struntar i det ändå. Målar mig så sällan och är borta så korta stunder att sminket knappt hinner försvinna.

Lockarna däremot, that's another story.

2 kommentarer:

Sara sa...

Varför inte ta concealer direkt? Har man mörka ringar så har man!

Concealer är väl i princip puder blandat med hudkräm, varför då blanda i mera puder och hudkräm? Låter grötigt!

AL sa...

Concealer finns både i flytande och fast form. Jag föredrar flytande eftersom jag tror att den blend in med resten då. Inget på mig ær särskilt fast förstår du.