Här är Edens lustgård

Detta är himmelriket på jorden. Lago di Garda i Italien.

Ifall jag var snuskigt rik skulle jag bo där några månader om året, i min villa vid vattnet. Mikael gillar inte pasta så mycket, men han skulle få följa med ändå. Och vi skulle klä oss så fina varje kväll när vi skulle ut och äta, för cargoshorts med sockar i sandalerna går inte hem i italienska restauranger.

Italiensk pasta varje dag.

Jag skulle bli så fet.

Fa niente tror jag betyder Det gör inget.

Det vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på maten på hotellet i Sicilien. Jag saknar ord!

Välkommen till paradiset.

2 kommentarer:

Sara sa...

Det finns ju annan god italiensk mat, er privata kock kan ju sno ihop nåt annat åt M.
Ska ni ha kock eller en såndär liten tant förresten, det kanske är ännu bräckigare?

Finns det nåt italienskt Hemnet där man kan fynda?

Anja Olergård sa...

Liten tant vissa dar, kock andra dar. Tack för idéen. Jag vet inget italienskt hemmet och kan inte nog mycket italienska för å googla på det. Men det finns utlandsboende på blocket, kanske också på hemmet. Egentligen ska man ju ha nån som åker ner åt en, i slips, och gör grundarbetet.