Kär nörd har många namn

I min ingifta familj är det ganska vanligt med traditionella nördar, såna som gillar eller i alla fall begriper sig på naturvetenskap.

I familjen jag kommer ifrån har vi en hel del nörderi också, som att läsa Ferlin högt. Somliga skriver så långa politiska inlägg att bara pappa orkar läsa dem. Matnörderiet har också sina anhängare.

Jag är också i högsta grad en nörd. La precis upp en statusuppdatering på franska på facebook.

Je suis une nerd!

P.S. Vi har en bytta hemmagjord köttfärssås kvar, och jag paxade den. Men orkade bara äta en halv till middag. Satte in resten i kylen, och blev sen rädd att Mikael skulle göra taberas på alla rester i kylen, så jag tänkte skriva på locket Ne touche pas!

Det glömde jag av eftersom jag inte orkade resa mig just då, men maten stod kvar! Imorgon blir det världens bästa rester, som jag försvarar på flera språk.

2 kommentarer:

Sara sa...

Est-ce que tu penses que tous les Français sont aussi des nerds?

Anja Olergård sa...

Nu får jag skratthåll. Hjälp.