Inte vet att man inte vet

Jag brukar bli småirriterad på folk som inte vet att de inte vet. Och när de inte fattar att det är helt orimligt att de vet just den saken bättre än jag, som litteratur eller engelska eller så. Jag säger verkligen inte att jag vet allt om det, men om nån försöker säga att ingen svensk har fått nobelpriset i litteratur, då blir jag lite trött. Jag inbillar mig i alla fall att jag vet när jag inte vet nåt.

Men idag har jag i och för sig ätit taggtråd till frukost, så idag finns det inte mycket medhårs att klappa mig.

Men ändå har min man ibland lite svårt när jag kan nåt på Vem vet mest och som han aldrig har hört talas om. Igår fyllde jag i resten av popbandet Mumford and _sons_. Och något mer som jag har glömt. Flera saker faktiskt. Jag blir inte förvånad när Mikael kan svara på typ allt (precis som min pappa) men har ibland svårt att övertyga om att jag har rätt i nåt min man inte har en aning om (precis som mamma).

Ja, jag har gift mig med min pappa.

Men jag har åtminstone haft ett helt liv på mig att se hur man lever med en sån, och vad bra de är.

Inga kommentarer: