Dagens konst

Här är baksidan av senaste numret av Situation Stockholm som snälle Mikael köper ofta. Och tidningen är riktigt bra! Den har en åsikt, eller en vinkling, som inte nödvändigtvis är en politisk vinkling, utan bara intressant, levande. Inte som Metro, som är rent sövande. Nu vet jag väl inte om Situation och Metro är varandras konkurrenter, men ändå.

Och baksidan var alltså följande käcka foto. Sån konst gillar jag. Som säger nåt, som är rolig, som man känner igen sig i, som man kunde ha kommit på själv men man inte gjorde, och som stannar med en i dagar efteråt. Och som man bara kommer på fler och fler länkar till. Jag tänkte nyss på julen och på alla makaronhalsband som har getts till stolta föräldrar på den högtiden. Hennes makaronhalsband säger nåt annat.

Ja, men det var dagens konst här på den oerhört kreativa bloggen Ueberserioest.

Hej på er.

P.S. Jag fattar inte varför fotot vred sig en kvarts varv. Och jag är på telefonen och vet absolut inte hur man vrider tillbaka det här. Sorry!

Inga kommentarer: