Häpp! Dagens tv-tips:

Det här är program jag brukar vilja se på varje vecka. Har en lapp under soffbordet för att komma ihåg allt!

1. Homeland, måndag, SVT, ca 22.
2. Big Bang Theory, tisdag, kanal 5, 21.00
3. Doobidoo, SVT, fredagar 20.00
4. (Lite motvilligt) Skavlan, SVT, fredagar 21.00
5. Downton Abbey, SVT, lördagar kl 21.30
6. Babel, söndagar, SVT, 20.00 (slut för säsongen)

Har ni märkt att alla programmen utom Big Bang Theory är på SVT? Är det ett ålderstecken eller! Ibland tittar jag också på Plus, Debatt eller så. Lite nördvarning. Men jag gillar också matprogram, typ Masterchef på TLC. Och jag längtar väldigt till Nobelveckan!

6 kommentarer:

Sara sa...

Ahaaa nu fattar jag: Skrev vi våra tv-tips samtidigt eller? Snacka om tvilligskap!

En långvarig förkylning sa...

Vi har ingen tv-tv, men här rullar Downton Abbey, Gilmore Girls, Hela Sverige Syr, Idol och Greys Anatomy. Fick skippa Så Mycket Bättre och Homeland pga för liten hjärna. Men saknar Community och Modern Family. Dags att leta upp så fort jag orkar.
Och hur ska jag fixa bio och nya Hunger Games(Mockinjay-nåntingish)?!

Sara sa...

Jag var på bio förra vintern. Med både öronproppar och hörselkåpor. Ska absolut göra om det endera året!

Anja Olergård sa...

Jag tror jag siktar på bio nästa år. Vad spännande det låter!

En långvarig förkylning sa...

Var på bio för exakt ett år sen, jobbigast var fåtöljen, men nu har jag ju elrullen och kan sitta tillbakalutad i den och med fritt benutrymme! Gäller att gå på en föreställning som inte är så mycket folk, och helst dagtid.
Äh, vi har stor bioduk och projektor hemma, får bara vänta in när filmen släpps på video eller online! Vi har även popcorn, vad behövs väl mer?

Anja Olergård sa...

Såg på film härom veckan, när det var en engelsk Wallander på TV. Det var jättekul! Ska skriva upp popcornkärnor på inköpslistan. Man kan tydligen poppa dem i mikron, måste vara bättre än de där färdiga mikropopcornen. Mikael ska resa till Oslo över helgen, kanske kan jag ha egenbio hemma :)