Några jultips

Har brassat på med julmusik idag, det var härligt. Hej tomtegubbar är jag inte lika förtjust i som John rutter sånger med jesusbarnet i centrum, inte snapsglasen.

Jag har hittat några bra julidéer.

En var att spraymåla en billig (läs ful) julkrubba, figurerna alltså, vita för en omedelbar ökning på snyggskalan. Och att hänga julkulor i glittriga pärlsnören är jättesmart. Likaså att måla en silhuett av julkrubbrfigurer på en träbräda. Å, det vill jag göra, och sätta på väggen ovanför öppningen mellan vardagsrum och kök. Och så vill jag ställa fina grejer på min silverbricka! Och den sista är bara fin och inspirerande.

4 kommentarer:

Monica sa...

Jag är lite sur på mig själv. Sist jag var på Deseret Industries kom en farbror och lassade på nya grejer på hyllan jag just gick förbi. Det var hyllan med "småinredning", alltså mest skräp. Han lade dit en kartong med en hel liten julstad inklusive ljusslinga och den kostade bara $3.50. Jag skulle ju bara ha sprejmålat den! En flaska kostar 6-12 dollar, så det hade varit värt det. Jag gick en runda, kom tillbaka och kunde konstatera att någon annan var smartare och fyndigare än jag.

AL sa...

å vad jag tycker om de dær kuddarna. har kærat ner mig i dem förut men pinnade dem igen bara før att.

Louise sa...

haha jag tänkte direkt när jag såg sista bilden "det är sånna där kuddar som AL skulle gilla tror jag" och ser man på! Jag börjar kanske snappa upp hur god smak och stil ser ut!

AL sa...

Nu skrattade jag högt Louise! Så roligt att "jag" finns i kuddform! Men det beror nog mer på att du är en träffsäker människokännare än att jag ær en stilsäker brutta.