Dagens mysterium

Jag hade vaknat och tagit på mig glasögonen. Sen hade jag tagit av dem och läst med telefonen framför näsan. Sen kommer Mikael in i sovrummet, så jag vill gärna se honom. Trevar efter glasögonen, som jag lagt bredvid mig i sängen. Hittar dem inte. Mikael hittar dem, vid fotändan av hans säng.

Dagens mysterium. Hur hamnade de där?

Jag tror att jag har glömt av att de låg på mitt täcke och så fläkte jag upp ett hörn för att jag var för varm, och då flög de två meter och landade tack och lov mjukt.

Annars kan det vara så att det kom aliens och abducted me och när de lämnade tillbaka mig så hade de glömt var glasögonen låg när de tog mig.

Any of those two scenarios, really.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag tror att det var aliens och att de utförde skumma experiment och det är därför du har ont i magen nu! Endometrios, bah!

Anja Olergård sa...

Såklart att det onda är en alienbebis som försöker ta sig ut! Att jag inte tänkte på det. Men å vad läskigt.

Monica sa...

Jag tror samma som Sara. Absolut.