Viktnyheter! Och Benrangel

Jag har fått höra två gånger nu att det syns att jag har gått ner i vikt och idag såg jag det själv också. Magen putar ut mindre än brösten. Det är helt bevisat. (Och tack och lov för generös kupstorlek som gör ovanstående test lite lättare!)

Men jag är så vansinnigt överoptimistisk. Plötsligt, för att jag gått ner några små kilon, ser jag mig själv som jag såg ut för 10-15 år sen, när jag vägde 57 kg som smalast och till och med var smal när jag vägde 73. Så nu tror jag alltså att jag ska bli en storlek 38 igen.

Det är ju bra att tro. Antar jag.

Annars är ju ett av mina favoritnamn Beatrice Borromeo. Om det inte redan var nån som hette det skulle jag använt det som pseudonym. Borromeo är en gammal adlig italiensk släkt och jag tror t o m att det finns öar uppkallade efter dem. Hon Beatrice är i alla fall gift med nån i det monegaskiska kungahuset. Att jag kommer in på detta sidospår är för att jag råkade förvilla mig bort på Pinterest och plötsligt såg ett foto av denna BB och så fortsatte jag. Tydligen hade hon fyra olika brudklänningar, varav två var Valentino. Här är de fyra.


Och så är hon tv-personlighet och även fotomodell.



Men det jag tänkte på var att hon är jättesmal och då kan man ju se snygg ut i en del kläder. Men sen såg  jag nåt annat foto där hon såg i högsta grad alldaglig ut. Inget fel på det, men inte fotomodell alltså. Och blev återigen påmind om att inte ens fotomodellerna är så snygga som de ser ut. Man ska bara ha nog skickliga sminkartister så kan man se ut som en filmstjärna fast man bara är ett helt normalt benrangel.


Sagt med den feta damens bitterhet. Jag menar verkligen inget illa om benrangel, jag är snarare måttligt avundsjuk på nån som kan visa sig i baddräkt utan att dö skämsdöden.

Jag vill dock hellre vara känd för min humor och mitt intellekt än min figur, men nuförtiden ska ju en kvinna inte behöva välja bort nåt i sitt liv som hon vill ha. So, there you have it.

Inga kommentarer: