My cup of tea

Apropå te råkade jag ta en och en halv tesked socker i pepparmintsteet härom kvällen och koppen rymde bara 2 dl så det blev ruskigt sött!

Jag älskar ju inredning och drömmer nästan dagligen om att flytta till en "våning" med feta fotlister, högt i tak, serveringsgång och space. Massa, massa space. Längtar efter att rummen ska vara stora och halvtomma. Nu har vi en tvåa på 53 kvadrat och en tvåa på 80 låter skönt. Eller en femma på 150. Man ska ha ett hobbyrum, ett musikrum, ett gästrum, ett arbetsrum. Och kanske ett rum till Mikael då också, för han ska helst inte få bestämma om sovrummet heller. Jag försöker undvika alltför blommiga påslakan men där går också gränsen för vad jag klarar av. Jag vill gärna bo här i vh, behöver absolut inte bo på Östermalm eller så, vill faktiskt hellre bo kvar här, men det finns ju sällan såna lägenheter till salu här i det som knappt ens är förorten. Min inredningssmak är Östermalm (utan skrytet!) men min budget och mitt geografiska hemma är vh.

Så döm om min entusiasm när jag ser en en liten, normal ynklig tvåa som är inredd som om den var på 80 kvm! Me likes!!

Inga kommentarer: