Skulle du helst?

Skulle du helst vilja ha ett hemskt jobb men kunna gå i pension och leva gott om tio år, eller ha ett jobb du älskar men vara tvungen att arbeta tills dagen du dör?

Den här är svår. På ett sätt har jag ett jobb jag hatar, att vara sjuk. Det tar i a f upp långt mer tid än jobb skulle göra, eller två.

Men om de menar riktigt hemskt som att abortera foster, spela en elak, självisk typ på film, eller sitta utanför Ica och tigga? Detta frestar mig inte så väldigt.

Och om jag kunde arbeta och älskade det skulle jag gärna göra det tills jag dog. Om svenska lagar gällde och jag kunde få semester osv. Jag skulle gärna vara författare i 40 år från nu!

Ja, så frågan var inte så svår som den verkade. Kanske så det blir när man angriper ett problem som ser svårt ut. Man får ökat självförtroende när man märkte att det inte var så svårt.

Inga kommentarer: