Allt jag har önskat mig!

Det här inlägget måste skrivas i punktform. Punkterna ser inte ut att ha nåt med varandra att göra, men ni får se.

* Mikael brukar aldrig frysa. Han tar ibland, på vintern, på sig en tunn skaljacka som han tror är en vinterjacka. Så sent som härom dagen kände han på vädret och gick rätt ut i t-shirt.

* Vi har ca 23° hemma, nån halvgrad kallare nu på vintern, så det första han gör när han kommer hem är oftast att ta av sig kläderna. För att han _verkligen_ inte fryser i 23°, som jag.

* Men ett par dagar har han frusit om knäna, de är kalla när jag lägger min hand på dem. Det är väldigt olikt honom! Så olikt att jag räknade ut att hans nya namn kunde bli Micke KnäKalle.

* Så gick det några dagar. Minst. Och så har vi följande konversation:

* --Mikael. Tu sais que ton nouveau nom est Michel froids-genoux!

* Och han skrattade! Jag kunde skämta på franska, och min man förstod och tyckte jag var rolig.

Har jag sagt att jag har fått ALLT JAG ÖNSKAR i den mannen :-)

<3 <3 <3

Inga kommentarer: