Mera incurvata

1. Om du kunde gå en dag i någon annans skor, vems skulle du välja och varför?
Å, nån som går och hoppar mycket. Kanske Estelle :-) Fast bara om det är bildligt, för annars är nog hennes skor väldigt mycket för små.

2. Vilken kändis stör du dig mest på och varför?
Ett närmast oändligt antal. Filip och Fredrik, de är jobbiga och självgoda, Tom Cruise är kär i sig själv, Drew Barrymore spelar att hon är en snäll flicka, det är inte äkta, dr Phil är för självgod, Oprah också. Jag tycker kändisar i allmänhet är lite jobbiga.

3. Om du skulle begrava en tidskapsel, vad skulle du lägga i den?
Min telefon. Eller helst nån annans telefon förstås. Där finns musik, film, korta klipp på alla man känner, bilder, man kan ringa sina kompisar eller 112, man kan skriva dina memoarer på bussen.

4. När du var barn, vad ville du då bli när du blev stor?
Pilot och sen författare. Pilot för att jag flög en gång när jag var ett år och flygvärdinnorna tog med mig till cockpiten där jag hade varit gullig och orädd och tryckt på alla knapparna. Jag måste ha hört om det när jag blev äldre för jag ville verkligen flyga. Jag skrev mina första "böcker" i nioårsåldern. Det var flera delar i en serie om en tjej som var gymnast och drömde om OS.

5. Vilken fysisk eller personlig egenskap tycker du bäst om hos dig själv?
Min glädje, optimism, humor, wit.

6. Var är det knäppaste stället du har kissat?
Satt på huk på en campingplats som var vinterstängd. Det var görsvårt att inte kissa på byxorna, men jag hade druckit Cola innan vi åkte hemifrån och sånt går ju igenom rätt snabbt! Och jag ville inte komma till Ullared med kissiga byxor.

7. Hur gammal var du när du fick din första kyss?
Jag skrev en bekännelse nyss men tog bort den. Jag tror inte det bör förevigas på Internet.

8. Har du några starka eller unika fobier?
Verkligen inga unika: tandläkaren och getingar. Tandläkaren har blivit bättre med åren, jag orkar inte vara livrädd i veckor i förväg, men getingarna blir värre. Har vi en inne måste Mikael fösa ut den och sen måste vi stänga. Jag kan knappt stänga sovrumsdörren och den är ute i vardagsrummet eller köket, för jag vet att Mikael inte bryr sig om var den är och då kan jag komma ut sex timmar senare och den kan sitta på min soffa eller på bordet där jag ska lägga min macka. Nej, det är absolut ohållbart att ha en geting inomhus. Jag blir hysterisk. Och ser jag en utomhus försöker jag avlägsna mig från den. Synd om man sitter på restaurang... Men det gör jag inte längre å andra sidan. Och av samma anledning äter vi sällan middag på balkongen.

9. Om du kunde få tillbaka en leksak från din barndom, vilken skulle du vilja ha då?
Saknar faktiskt ingen.

10. Om du visste att idag var sista dagen i ditt liv, vad skulle du göra då?
Droga mig till max, göra mig fin, åka på utflykt till några slottsträdgårdar eller nåt vi kan se från bilen, äta på en fantastisk restaurang, kanske se en romcom på bio i de där sätena längst bak som är loveseat så man kan hångla.

11. Du får bara beskriva dig själv med tre ord. Vilka väljer du?
Snäll, trött, rolig

12. Om du kunde gå tillbaka och leva om en dag av ditt liv, vilken skulle det vara?
Vigseln tror jag.
Det kändes också fantastiskt när jag fick högsta betyg på min examensuppsats.

13. Om ditt liv var en roman, vad skulle den heta?
Überseriöst???

Frågorna har jag hämtat från samanthadobson.blogspot.com.

2 kommentarer:

Sara sa...

Å vilket kärt återseende! Älskar när du incurverar dig och vill genast svara på allt!

modren sa...

Min redan skrivna biografi om 100 sidor (en prestation tycker jag) heter Ett överflödande rikt liv.
Så känner jag. Överflödande lyckligt ja, men också ganska rikt på överflödande sorg.
Precis som livet är för oss allihop.
modren, flödar över