Alternativ Återblick 2017

Jag har bett mitt alter ego Siri Beatrice af Burén att svara på frågorna.

Dag från 2017 du alltid kommer att minnas?
Min doktorspromovering och fest.

Bästa köpet? 
Villan vid Lago di Como och BMW:n till mig. Och poolen som jag använder varje morgon!

Gjorde något dig riktigt glad?
Att få Nobelpriset i litteratur!

Genomdrev du någon stor förändring?
Ja, jag har äntligen börjat träna 6 dagar i veckan. Jag springer, cyklar, simmar, tränar styrka, dansar zumba och yogar. Vi renoverade också huset och det blev underbart lyckat. Vi samarbetade med en inredningsdesigner som hette Sophia Tretow.

Vad skrattade du åt?
Många roliga filmer jag sett med min man.

Vad har du tittat på på tv/nätet?
Ibland hinner jag se nåt avsnitt av Modern family i taxin.

Vad önskar du att du gjort mer?
Kramats.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Rest. Ibland blir det för mycket av det goda.

Den maträtt du åt oftast.
Pasta från kvarterskrogen.

Något du önskade dig och fick?
En Rolex

Vilka saknade du?
Inga, vi har ju tur som har familjen och släkten nära så vi kan spontanses varje vecka.

Var du gladare eller ledsnare jämfört med året innan?
Gladare

Största misstaget?
Jag köpte för lite skor.

Lärdom om dig själv under året?
Jag är stark och rådig och lyckas med vad jag tar för mig.

Finns det något som kunde gjort ditt år ännu bättre?
Alltså, det gör det nästan inte! Kanske levande blommor i vardagsrummet varje vecka.

Vad fick dig att må bra?
Dejter med Mikael, böcker, semlor, weekendresor och våra tre stora semestrar som vi alltid gör, en strand, en skidbacke, en stad.

Lärde du dig något nytt?
Jag har tagit sånglektioner, gått på kurser i italienska och sömnad och en distanskurs i Oxford om litteraturanalys.

Något du var stolt över?
Att jag är så bra på att säga ifrån när det behövs. Att jag väger 62 kg.

Din högsta önskan just nu
Att min familj ska förbli friska. Och fred på jorden.

5 kommentarer:

En långvarig förkylning sa...

Haha, underbart!❤️

Monica sa...

Finfin intervju.

Sara sa...

Bra där Siri!

Sissel sa...

Så underbart! Jag skrattar och skrattar!

Anja Olergård sa...

Siri hälsar att hon är genomnöjd och överlycklig över era kommentarer.