Mer årsbästa

Jag har visst missat några av årsfrågorna. Here goes:

Blev du kär i år?
Nästan varje dag.

Den maträtt du åt oftast 2014?
Oftast på samma ve kan var i alla fall spaghetti och köttfärssås, när Ellen och hennes kompis lagat min favoriträtt i storköksstorlek. Hade tänkt vara klok och spara till frysmiddagar, men jag kunde inte låta bli, och åt varenda dag tills 1,4 kg köttfärs tagit slut.

Fick några av dina nära vänner barn?
Nej, jag är lite åt det för gamla hållet för det. Och lite för ung för att mina kompisar blir barnbarn. Men det är klart, jag har ju ett par ettåriga tvillingpojkar i USA. Som jag ska få träffa i vår/sommar!

Något du önskade dig och fick.
Typ allt. Förutom hälsa.

Vem saknade du?
Rob. Och vår söta goa granne Bosse, som dog förra veckan.

Vad är du mest stolt över?
Att jag inte (alltid) är en kolerisk, bitter person utan emellanåt hanterar den här sjukdomen på sätt som folk påstår är imponerande och att jag är stark. Känner mig inte stark, utan jag kämpar för att lyfta (bildliga) vikter på några gram. Men har man haft vikter på sig varje dag i 20 år så är även ett kilo en tyngdlyftarvikt.

1 kommentar:

AL sa...

Ja, det ær det! Heja dig, tyngdlyftaren!