10. Try to understand

Jag har inte sagt särskilt många ord idag. Mikael har magsjuka, så vi har inte haft nån kommunikation på en högre nivå. Däremot försökte jag förstå en sak som jag inte visste om jag hade fattat fel, och det hade jag. När man har en känsla av nåt ska man lägga märke till den känslan, inte vifta bort den.

Jag försökte dock förstå nobeltalen, men jag orkade inte lyssna, förutom på Modiano.

Jag tycker i alla fall att det är viktigt att försöka förstå andra. Det är som hon från Hiroshima sa på Skavlan, att folk kan förstå saker om de bara försöker.

Imorgon är det dags för 11. Give a soft answer.

1 kommentar:

Monica sa...

Det här är svårare för folk som tycker att de är så smarta så de anser sig vara mer intelligenta än alla andra. Annars skulle man ju kunna tro att det var tvärtom. Idag har jag försökt förstå hur det kommer sig att tonårsflickor är så löjligt flamsiga, men när jag satte in mitt sinne på samma våglängd så kom jag ihåg mig och mina kompisar i hysteriska kramper av skratt och då förstod jag ju perfekt! :)