Vår gran utan nakenchock

2 kommentarer:

AL sa...

Titta, den blev ju jättefin!
Nu leker vi tipsrunda:

1. Du oroade dig i onödan, han bara skojade, pyntet matchade rummet.
X. Du har ägnat kvällen att ta ner hans röda och silver och måla över med nagellack, halva nagellacksförrådet gick åt, men det var det värt.
2. Maken är färgblind och trodde detta var rött pynt.

Anja Olergård sa...

Ingetdera! Mikaels pynt var lite för eklektiskt och icke-matchat för mig, så jag städslade pappa som jultomte, jag menar chaufför och bärare, och skulle byta ut pyntet på Ica maxi. Men de hade inget bättre, så jag bytte det mot en flaska hårspray och en ljusslinga. Men så tänkte vi att vi tar bara Coop också, det är ju så nära. Och de hade hur mycket som helst! Massa kulor i guld, så nu är jag helnöjd. Pappa hade ställt in några tealblåa kulor i sitt förråd, men dem orkade jag inte vänta på, så jag bara klädde granen med guld. Så blev det med det! Och Mikael hade städat massor i morse innan han åkte, och jag fixade nu det sista. Så nu har vi faktiskt jul här i vårt hus.

Men jag har legat i sängen sen halv tolv. Så går det när man gör nåt. Men nu släcker jag. Jag kan väl få somna nu...