Det går bra nu

Skulle göra pannkakor igår när Mikael var med sina barn på en annan adventskonsert. Hade tagit en treo comp för migrän, men glömt det, så jag kände mig bara smärtfri och pigg och trodde att jag hade en bra dag. Riktigt så var det ju inte. Jag fick också den goda idén att när jag ändå hade mjöl, mjölk och ägg framme kunde jag lika gärna baka muffins också. "När jag ändå..." Där borde det ringa en klocka men det gör det aldrig!

Vispa smör och socker pösigt, rör i två ägg. Jo, det kan man väl klara.

Förutom att jag knäcker ägget i skräppåsen och slänger skalet i smeten. Skrattade högt och länge när jag kom på det.

Och höll på att göra likadant med nästa ägg.

Det blev fler fel med de där muffins. Men jag orkar inte skriva om det, och ni orkar inte läsa om det. Oh well, _hela_ Sverige bakar, även de tankesvaga.

Inga kommentarer: