Sugen? Sugen!

Receptet hittade jag i senaste Hus & Hem. Sugen på att baka, men inte sugen på nåt som tar mer ön 5 minuter. Och inte sugen på att jag och Mikael äter upp en hel själva. Volvamus borde betyda vi rullar på latin. Kommer inte ihåg riktigt. Men det är inget fel på att läsa recept som man läser böcker. All spännande läsning är god för människan. Bokrea? Nej, jag kan inte köpa fler böcker. Borde ha löst ut två som jag inte har orkat. Inte skaffa mer innan man har klarat av det gamla.

Nog med visheter, jag trött när på mig själv. Så åk MC, sola, dra in snoret istället för att snyta dig, ja, alla de där livsfarliga sakerna. Lagom är bäst. Själv använder jag en värdelös behå som inte klämmer och inte lyfter. Det motsvarar att en tonåring kör mc tycker jag. Man vet aldrig vem som kan ringa på dörren och se två limpor vid knäna.

1 kommentar:

modren sa...

Vad gör man åt BH:n egentligen? Det var länge sen jag kunde ha en som gjorde nytta. Jag har en för stor, gammal och hängig (precis som innehållet alltså) till och med när jag ska gå bort och vara fin. Hemma knäpper jag ändå upp den och har den uppknäppt nästan hela dagarna, försöker knäppa snabbt om det ringer på dörren. Klarar inte att nåt sitter åt! Tortyrplagg om ni frågar mig.
Modren. Suck.