Veckans höjdpunkt

Dagny, 105, Sveriges äldsta bloggare, var och hälsade på Kungen och Drottningen idag. Det tycker jag är bra. De är ju folkets företrädare, inte bara representanter utomlands eller på fina middagar, utan de svenskaste av svenska liksom. Sverige i tiden. Och Dagny är ju Sveriges mest kända åldring nu när Kamprad är död. Så det gillar jag, att hon fick besöka kungaparet. Hon var inte nervös för det tjänar inget till (ska vi kalla det en Dagnyism?) och sa att drottningen hjälper till om man kommer av sig när man pratar. Det gillar jag också! Att de månar om att folk som träffar dem ska känna sig avspända och väl till mods. De är ju som alla andra, bara rikare, men även jag som brukar uttrycka mig rätt respektlöst om kungahuset skulle nog vara nervös om jag skulle ha ett samtal på tu man hand. (Screenshot från Aftonbladet. Äras den som äras bör.)

Annars kan jag meddela att jag har köpt en kavaj i samma färg som Silvia har på bilden. Den kostade £3,86 på eBay plus frakt och jag älskar färgen så jag visste att jag skulle bli nöjd. När den kom dröjde det dock väldigt lång tid, tills vi fick en påminnelse i brevlådan om att hämta ut den senast om tre dagar. Men det ursprungliga beskedet hade aldrig kommit.

Inga kommentarer: