Dags att klippa mig igen

Den första bilden är snygg, men jag föredrar nog fortfarande en frisyr som är rund i formen snarare än fyrkantig. Som jag sa till frissan senast, innan hon klippte den helt fyrkantig. Jag har insett att jag behöver se till att de fattar vad jag menar. Bättre att lägga 5 min extra på att förklara än tre veckor att störa sig på frisyren. Och det stora felet är att de inte fattar att jag inte ser nånting utan glasögon. Oftast blir det en fullkomlig överraskning när de visar upp det färdiga resultatet. Och då kan man kanske inte säga Men det var inte så här jag sa.

Fast frågan är om jag borde ha en fyrkantig frisyr nu när jag är tjock. Allt annat är ju runt på mig nu. Men nej, jag tycker den lite rundade varianten är snyggare. Och mitt hår är inte tjock som Anna Wintours heller för den delen. Då så.

3 kommentarer:

modren sa...

Vad jag älskar kort hår! Slätt som en hjälm som böjs lite inåt.
Sånt hår kan man inte ha om det är naturligt spikrakt.
Och vill man inte ha spikrakt får man permanenta.
Undrar just hur mycket tid och pengar jag lagt ner på mitt hår genom livet.
Ändå vill man inte vara utan det.
Och tunnare och tunnare blir det. Utom B:s och hans systers...
modren, glad att nån del av henne är tunt

Anja Olergård sa...

Vet du vad LOL betyder? Laughing out loud. Din sista mening fick mig att lol :-)

modren sa...

Ha! Jag visste vad LOL var! Så det så.
modren, datorkunnig och modern