Sista ord?

Jag hade ju en skämtgrej här härom veckan att ens sista ord skulle vara "Jag har gömt skatten i..." Om jag nu minns det rätt, det gör jag såklart inte.

Men vad vill du att dina sista ord ska vara?

Jag känner instinktivt att jag vill att de ska vara Tack och Jag älskar dig. Vad skulle man annars säga? Om man har några livsviktiga råd har man väl framfört dem lite tidigare i processen, och är döden plötslig känns inte levnadsvisdom relevant. "Använd tandtråd"...

Jag ser ofta på A & E, ett brittiskt akutenprogram i form av en dokumentär snarare än George Clooneys gamla akutenprogram. Jag älskar det! Och gemensamt för dem som plötsligt skadas svårt eller får stroke, hjärtinfarkt el dyl är att de vill att deras partner ska veta att de älskar dem.

Nu vet ju Mikael och jag redan att vi älskar varandra, och de i programmet också, men om han ska dö vill jag nog ändå höra det en sista gång. Och få säga det till honom. Och om han hade kunnat lägga till ett litet Jag har varit lycklig med dig, då hade jag nog inte haft något kvar att önska, om det nu var så att själva utgången inte kunde påverkas.

Hur tänker du om sista orden?

Inga kommentarer: