Låtsasmiddag

Att bjuda in folk, levande eller döda, till en låtsasmiddag är en populär idé. Här kommer mina gäster och varför:

Mikael. För att jag skulle vilja dela en sån här höjdpunkt med honom. Så jag räknar inte med oss utan bjuder sex gäster förutom värden och värdinnan

Jane Austen. För att hon är min favoritförfattare och har en underbar humor. Tror verkligen hon skulle göra middagen trevlig och intressant


Stefan Holm. Kanske inte vår allra främsta idrottare genom tiderna, men jag tror han blir en mer vältalig och kunnig middagsgäst än t ex Ingemar Stenmark eller Björn Borg.


Margareta Bengtson. Nåja, lite oväntat kanske. Jag har sett henne på konsert flera gånger och tycker hon verkar sympatisk. Sen kan jag inte låta bli att älska henne på grund av hennes röst. Plus att hon verkar vara en riktig människa, inte yta.


Jeffrey Holland. Lite tveksam här. Han kanske inte kan tona ner och bli en i gruppen, när alla är typ 20 år yngre. Han är i alla fall apostel i vår kyrka och jag älskar hans tal. Möjligtvis är han bättre när han har tänkt ut saker på förhand, men såna tal kan inte komma från en tom hjärna.



Annika Andersson. Det blir nog bra stämning med en komiker närvarande. Men hon är duktig på flera sätt tror jag. Och verkar också vara en skön brud.


Ingvar Kamprad. Jag valde mellan honom och PG. Kamprad är mindre PK och det kan kanske bli högre i tak.


Och min senaste idol Malin Persson Giolito.


Men vem ska hon få till bordet? Han domaren med kostym i australiensiska MasterChef som ofta har sidenhalsduk, Matt Preston heter han visst. Han kan nog konversera spännande om maten!

Det blev lite av varje. Och väldigt många, jag slutade räkna.

Men jag skulle gärna kunna ha tjejmiddag med bara flickorna också. Å, vad trevligt!

Inga kommentarer: