Vikarie

Jag skulle få en vikarie idag på duschen och det är ju aldrig roligt. Men hjälp vad bra det gick! Jag glömde att jag var naken, hon tvättade håret helt perfekt, dränkte mig inte med vatten i ansiktet, och tvättade ben och fötter som jag brukar strunta i. Hon böjde sig alltså framåt och neråt till golvet för mina fötters skull. Och jag kände mig så glad! Så omvårdad, så ren, så fräsch! Det är underbart! Hon hette Anna och får hemskt gärna komma igen.

P.S. Dessutom trodde hon inte att jag var 47 utan 30. Sånt blir man ju alltid välvilligt inställd till.

Men jag säger ju det, att solar man inte så får man inga rynkor, är man tjock så får man inga rynkor, och har man Botox ovanpå allt det så kan man vara gammal som gatan men inte ha några rynkor i pannan!

Så även om min kropp sviker mig på de flesta sätt, så ser jag i alla fall ung ut. Ironiskt nog bryr jag mig inte precis om att se ung ut, jag vill hellre vara smal än ung. Men man kan inte få allt här i världen och då tar jag gärna vad jag får.

Så idag var en bra dag!!!

Inga kommentarer: