Temat för Nobelfesten

Såvitt jag förstår är temat is, kanske i den bredare vyn Sveriges årstid vid tiden för Nobelpriset. Pristagarna har ju t ex fått besök av Luciatåg.

Jag brukar sällan förstå mig på underhållningen. Jag såg temat i dräkterna och vid nåt av numren såg det ut som nån tutade i ett ishorn. Och Vivaldis Vintern förklarar ju sig själv. Cullbergsbaletten dansade i trappan, bara det är ju coolt.


Bordsdekorationerna var stora underupplysta isskulpturer.Jag kommer inte på vad ordet heter, men det är som en obelisk. Det är i alla fall is som ju smälter under kvällen. Men det har man tänkt på! Oasis ska ju suga upp vatten innan man gör blomsterarrangemangen, men här finns det torr Oasis som kommer att suga upp smältvatten.

Obeliskerna är gjorda av is från Torne älv av det kända Ishotellet. Just formen obelisk kommer från Nobelservisen som har sex obelisker som ska symbolisera de sex priskategorierna. Det var i alla fall ohemult vackert med de där isskulpturerna.


Inga kommentarer: