Skulle du helst?

Skulle du helst bo ensam i ödemarken eller som hemlös på stadens gator?

Inte heller svårt, självklart i ödemarken! Finns det för den delen folk som vill vara hemlösa?!?! Frågan känns ganska fräck.

Det finns nån sån där text som går på Fejan, Om du fick 50 000:- för att bo i en stuga ensam utan Wifi eller täckning i en månad, skulle du göra det? Och det ska visst vara ett svårt beslut! Bah!

Ett svårt beslut skulle vara utan böcker, el, varmvatten och med en varg och björn krafsande på ytterdörren på nätterna. Då hade jag tvekat. Tvätta håret på vatten värmt på öppen eld låter för jobbigt för en me-patient och jag garanterar att det inte finns så mycket torrschampo i världen att håret håller sig fräscht i en månad. Fast har jag ordentligt lås och öronproppar kan jag nog tåla att ha djur utanför. Men inte om jag måste hämta posten eller nåt. Så kanske, kanske inte. Men jag hade gjort det utan Wifi eller telefon för 50 000:-, LÄTT! Jag läser ju mycket på plattan, fast extremt korta texter, så jag skulle inte kunna ligga och läsa böcker hela dagarna som vila, men antingen böcker jag redan läst, böcker där jag redan känner karaktärerna, eller barn- och ungdomsböcker skulle funka. Och om jag fick skriva skulle jag ha stor nytta av det. Om jag bara fick tvätta mig och inte frysa och inte behövde laga min egen mat (mackor i en månad funkar inte!) och fick ha mina mediciner osv så skulle det snarare kännas som semester.

Jag undrar snarare Var kan man anmäla sig??

Inga kommentarer: