Övriga klänningar på Nobel

Underrubrik TUPPARNA.

Magdalena Andersons klänning var en Camilla Thulin. Högt betyg.


Alice Bah Kuhnkes var av Bea Szenfelt (som visst är känd för pappersviningar) plus Naim Josefi. Rolig idé men nä.




Sara Danius klänning var av Per Engsheden. Jag gillar den, om man nu vill vara så spektakulär. Skorna var förfärliga dock. Och hennes frisyr 3 dm lång, ut från bakhuvudet. Minns inte om jag såg nån bild på det, men hon gick verkligen all-in på alla plan.


Camilla Thulin själv var urtjusig i egen produktion. Hon är ju inte heller någon blek viol men såg extravagant ut, inte ALLA.MÅSTE.TITTA.PÅ.MIG!


Andra partiledare mm orkar jag knappt kommentera, de var ok och bara sådär "jaha?". Ju närmare kungen man sitter på bordet desto häftigare klänning kan man ha, utan att fördenskull överglänsa kungligheterna. Tycker jag alltså, jag tror Magdalena Ribbing hade hållit med och jag saknar henne nu! Trots att hon bara var en medieperson för mig så tycker jag förlusten av henne tog lite mer än vanligt. Lite som när Hans Rosling dog, vissa borde få vara kvar längre när de har så viktiga saker att säga.

Men här kommer några åsikter, jag kan ju aldrig låta bli!


Eva Hamiltons kjol är ljuvlig, tror det är samma designer som kronprinsessan haft ett par gånger i höst, men jag orkar inte leta. Dock gör sig toppen inte på bild och den ser för mycket ut som en tisha bara. Hade föredragit en röd sidenblus. Men rätt ok.


Ebba Busch Thor ser fin och festlig ut. Men det ser ut som det saknas en bit tyg bredvid armhålan. Annars en rätt bra klänning och fint hår.

Annie Löfs klänning känns väldigt lyckad men åxå lite tråkig. Materialet gör sig inte bra på bild tror jag. Tyget ser ut som gammalt 80-talsblommigt, men modellen och färgen är det full pott på.

Jag tror fru Gustav Fridolin heter Jennie och hon behöver en personlig shopper/stylist nästa gång. Färgen är underbar, skärningen med batwingärmar likaså. Men så har det hänt nåt på magen som inte bara är fula sittveck innan middagen ens har börjat, utan hela passformen är lite off. Den ser ut som om hon har hakat upp den med axelsömmen bakom axlarna för att mildra urringningen, men då får man i gengäld det där konstiga på magen. Den här kunde varit en höjdarklänning om tyget och passformen varit av högre kvalitet. Och sen kan de ju bara inte stå och posa som några 15-åriga tjejer. Man håller aftonväskan i ena handen. 

Inga kommentarer: