Återblick 2017

Dag från 2017 du alltid kommer att minnas?
Haha, ironiskt nog minns jag ingen dag från det här året. Det kanske är en futil idé att svara på nyårsfrågor när man har dåligt minne :-)

Bästa köpet? 
Vinröd blus som mamma köpte, auberginefärgat nagellack, vinröda stretchjeans och jeggings. Och den svarta filthatten. Och matrumsstolarna.

Gjorde något dig riktigt glad?
Neos och Belles kärlek. Johannes!

Genomdrev du någon stor förändring?
Inte precis. Jag håller på som en evighetsmaskin att lära mig att ta det lugnare men det är sååååå svårt!

Vad skrattade du åt?
Mikael. Varje dag tror jag. Eller kanske inte. Men det är värdefullt.

Vad har du tittat på på tv/nätet?
Repriserna av Downton Abbey!!!
Line of Duty
Broadchurch

Vad önskar du att du gjort mer?
Hjälp, allting! Rest, lagat mat, duschat, målat naglarna, läst, skrivit, sytt, sjungit, passat barn, pussats och kramats, tvättat, städat, ätit ute, sovit, tänt ljus, åkt skidor, varit på tivoli, bakat, gått på konserter, haft högklackat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ont. Legat ner.

Största musikaliska upptäckten?
Ingen alls. Orkar i princip aldrig lyssna på musik längre. Har lyssnat på Josh Groban och Real Groups julskivor två gånger var, det är ungefär allt. Det är inte sant, jag har lyssnat på gamla favoriter några gånger men jag vet inte precis vad längre. Inte ens en gång i månaden, så jag har inget bättre svar.

Den maträtt du åt oftast?
Sammanbrottspizza. Det är det enda jag kommer ihåg. Annars äter jag spaghetti och köttfärssås så ofta jag bara kan.

Något du önskade dig och fick?
En klocka.

Vilka saknade du?
Johannes, Neo och Belle, Bella, Mia, Oskar och Benjamin, mina syskon, MIG SJÄLV

Var du gladare eller ledsnare jämfört med året innan?
Ledsnare.

Största misstaget?
Inget stort, men väldigt väldigt många små.

Lärdom om dig själv under året?
Jag behöver stilla mig och tänka efter. Det är väl ingen splitterny lärdom, men det har blivit tydligare i år.

Finns det något som kunde gjort ditt år ännu bättre?
Rituximabresultaten kunde varit positiva.

Vad fick dig att må bra?
Mediciner? Jag har migrän ikväll men fick jätteont i magen av medicinen så jag är rätt enkelspårig.

Lärde du dig något nytt?
Nej, bara gammalt. Men det ska man inte förakta.

Något du var stolt över?
Att jag vågat säga ifrån några gånger.

Din högsta önskan just nu
Bli frisk.

2 kommentarer:

Sara sa...

Fast jag tycker du borde ge dig själv mer cred för ditt arbete med han på Sköndal. Många skulle behöva, men vågar inte.
Och mer cred för den goda vän du är.
Och för något av det roligaste under året som varit din vilda stavningskontroll!

Anja Olergård sa...

Å Sara, jag börjar gråta! Tack för pepp!!!