Skulle du helst?

Skulle du helst förlora alla pengar och värdesaker du har eller alla foton du någonsin tagit?

Fotona. Jag vet, det är sjukligt att inte vara fäst vid foton, men jag är ju lite speciell på det viset. Jag är inte sentimental, jag är fet så jag hatar att se mig på kort, och om jag inte är tjock på kortet så var jag ändå en helt annan person 10-15 år yngre, piggare, utan Mikael, så henne vill jag inte heller nödvändigtvis komma ihåg.

Inte för att vi har så mycket pengar och värdesaker, men vi har ju lägenheten. Den har jag hellre kvar än gamla foton. Så stäm mig.

2 kommentarer:

Sara sa...

Som vanligt tycker jag som du. Fast jag blir löjligt rörd när jag tittar på bilder så vill jag hellre ha en tryggad försörjning. efter tre år utan är jag så pragmatisk.

Anja Olergård sa...

Ja hjälp, det sätter ju saker och ting i perspektiv.