Vinterkräksjuka

Läste idag i Expressen att man kan köpa ett test på Apoteket som man svabbar i munnen och sen skickar till nåt labb och så talar de om för en inom en veka om man är immun mot vinterkräksjukan. Låter suveränt. Tänk att slippa bekymra sig! Bara nån nämner spyor och diarré börjar det köva sig i magen, tycker jag. Som en betingad reflex.

Men M var på Apoteket idag så jag får nog vänta några dagar innan jag börjar domdera dit honom igen å köpa kräksjuketest. Jag har i alla fall fått påfyllt recept på mina melatonintabletter som jag varit utan några dagar, så jag ser såååå fram emot att sova inatt. Det har varit lite si och så med det de senaste dagarna. Å, vad det ska bli skönt att bli trött och somna! Nästan så jag går och lägger mig nu, men jag vill helst vänta tills Mikael kommer hem.

Inga kommentarer: