Det håller jag inte med om!

Lång historia kort; Dorro tipsade om sajten Presentera din blogg, där jag slötittade lite och fann en kvinna med 10 barn som jag var tvungen att glo på, men det var lite för pretentiöst och allvarligt för min smak så jag tänkte precis gå vidare när jag såg följande:

Jag håller med, och jag håller absolut inte med!

Du SKA tro att du är enastående.

men Du SKA INTE tro att du är bättre än många andra!

Att vara bra går inte att mäta på en skala. Ingen är bättre än någon annan. Helt faktiskt kan ju någon vara bättre PÅ något än någon annan, t ex matte, hårklippning eller ljusstöpning. Men att man är bättre än någon annan på en specifik grej, eller till och med på flera grejer, betyder absolut inte att man ÄR BÄTTRE än de.

Jag kommer alltid att hävda att ingen är bättre än jag, men jag är å andra sidan inte bättre än någon annan heller. Jante får inte slå över, då har vi bara vunnit en felaktig extremism över en annan. Stanna pendeln i mitten för sjutton!

Inga kommentarer: