Som man frågar får man svar

Såg en bok på rean på Deseret Book som lockade mig. Den heter Change your questions, change your life. I beskrivningen står bland annat följande frågor:


  • What is on my premortal list of “Things to Do While on Earth?”
  • What is the one question I most need to have answered from the scriptures today?
  • How can I be more of my true self at the end of this experience?
  • Whose agenda is this supporting?

Tyckte det lär väldigt intressant. Perspektivbyte, se längre än näsan räcker och det där. Allt som kastar om lite i tankebanorna gör nytta, tror jag. Att få andra synapser (vahettere?) att blixtra till. Verkligen helt bokstavligt tänka i nya banor. Nyttigt.


1 kommentar:

AL sa...

jag tycker tanken var bra. väldigt bra. titeln var tänkvärd. iallafall första delen. change your questions.

väldigt nyfiken blev jag precis som du. ska leta efter blurb på nätet.

men tror WWN måste vidga sina vyer om dessa 4 frågorna var typiska för boken. kändes ju knappast som de var särkskilt nytänkande.fråga 2 och 4 måste väl vara skåpmat för en högstadieelev om inte en yngre ändå.

ser fram emot att läsa några av dina frågor Anja! blixtra mig till nya banor! (modest bloggläsarkrav)