Oscarsklänningar

Temat i år verkade vara rött. Annars begriper jag mig inte alltid på de där tyckarnas åsikter om klänningarna. Ni kanske vill jämföra med Sofis mode eller nåt sånt om ni vill ha "riktiga" åsikter, politiskt korrekta, moderna åsikter. Här kommer mina egna. Ska försöka komma ihåg när mina gick stick i stäv med huvudfårans:

Sandra Bullock kör på remat rött. Klär brunetter. Rätt vackert. 4*.
Gwyneth Paltrow i Calvin Klein. Modernt. Inte så vackert. Konstigt träben/knä. 3*.
Helena Bonham Carter. Underbart att folk kan vara sig själva, goth/emo om de vill. Fast hon var visst ovanligt normal i år. 2*.
Halle Berry. Etherial. Hon är så vacker i sig själv och här var det perfekt kombinerat med en perfekt klänning. 4*.
Scarlett Johansson. För ofixad friss. Underbar färg. Bruden är en levande sexbomb, såg jag visst, när hon poserade i nåt TV-klipp. Kokhet! 4*.
Helen Mirren. Superhäftig klänning. Gillar ärmar. Inte som alla andra. Klassisk dam. 4*.
Han tokfransen till vänster har kammat håret och ser nästan vettig ut. Susanne Bier är vacker, men klänningen tål bara anorektiska kroppar, och hon är normalsnygg, så man ser aningens mer än man vill. 3*. Helen Mirren igen.
Oprah delar ut nåt pris. Hade velat se mer av hennes klänning. Favoritvarning! Sätter ändå betyg på den, fast man inte ser den så bra. 4*
Höggravida Natalie Portman, Oscarsvinnare. Sågad klänning men jag älskar den. 5*. Färgen, fallet, snittet. Wow.
De flesta bilderna kommer från Aftonbladets bildspecial på Sofis mode. Har ett gäng bilder till, mest på klänningar jag inte tyckte om, men jag har ingen lust med det nu. Vi får se om jag orkar imorgon.

Inga kommentarer: