Foto i juni 9

Fresh fruit.

Mensåatte, jag äter inte frukt. Den enda jag tål helt är banan och där är jag så grymt petig att en banan kan vara för omogen på kvällen och för mogen nästa morgon. Eftersom jag läst att man kan leva på röd paprika och ägg, och att alla vitaminer som finns i frukt också finns i grönsaker, så känner jag mig inte ond för det. Jag får stick i munnen av de flesta frukter och om jag har ätit nåt extra illa som jordgubbar eller kiwi så krävs det bara en len persika för att det ska strama i munnen.

Jag älskar frukt. Kom ihåg en period när jag åt fruktsallad varje morgon på en banan, en apelsin, en klase druvor och en persika, med vispad grädde till. Jag vet, blanda fett och kolhydrater, men jag bantade inte då. Men det stod man sig på alltså. Och som godis.

Har också ätit en alldeles, i mitt tycke, övermogen banan i Antigua, och du milde vilken skillnad! Jag vet inte om de växte lokalt men det är som när jag kommer till Italien och råvarorna smakar så mycket bättre. Den bananen var den godaste jag ätit i mitt liv. Och den där fjärdedelen ananas, den dreglar jag fortfarande i minnet av.

Frukter ska växa och mogna i sol, så är det bara.

Inga kommentarer: