Foto i juni 7

High angle

Jag vet att jag tolkar uppmaningen fel, men jag har sällan ett fågelperspektiv utan jag ser saker liggandes i soffan eller i sängen. 

Jag skrev ett inlägg om att ha näsan i marken respektive att blicka uppåt och se målet långt där framme, men jag lyckades slarva bort det. Men min pulsklocka lär mig så mycket om vad jag vill nu respektive vad jag vill mest.

Igår gick jag och kissade utan att pulsen gick över 101. Det var att resa mig men också att tvätta händerna som var jobbigast. Och så fick jag gå som en Lucia som balanserar en bricka med dyra glas på fot. Men det kommer jag väl att vänja mig vid.

För det gör all skillnad i världen om man ser saker ur ett längre perspektiv. Och det betyder inte high angle, det vet jag, men jag tar mig lite friheter.


Inga kommentarer: