Tacksam 4

Vilken styrka är du tacksam för?

Den var lätt, mitt humör. Jag kallades gladness som bebis och har en inneboende glädje. Det finns inte mycket jobbigare än sura människor, de tar kraft av en, och tänk om jag fick leva med mig själv och jag var sur. Det är jag så glad att jag slipper. Jag är också tacksam för att jag har lätt att skratta, lätt att se det komiska i en situation, lätt att överge ledsnad och ilska och återgå till glädjen. Inte ens om Mikael verkligen har varit dum orkar jag vara arg på honom särskilt länge. Så skönt.

2 kommentarer:

modren sa...

Glad att där fick du i alla fall ett riktigt bra arv! :-)
modren, oss optimister emellan

Anja Olergård sa...

Skulle säga att det ensamt väger upp allt dåligt arv från både dig och pappa tillsammans, både egenskaper och sjukdomar. Så där gjorde jag en bra deal.