Tacksam 11

How has God provided for you when you were worried?

Svår fråga. Jag trodde nämligen provide i den meningen betydde sett till att du har det du behöver av mat, husrum osv, men det passar inte ihop med att man är orolig, så jag vet faktiskt inte vad frågan avser.

Men jag kan ju säga att fast jag aldrig varit rik (lite mer rik i Borås där jag köpte lägenheten för 25 000:- kontant, hade en avgift på 1 800:- och orkade gå i affärer och hitta fynd) så har jag alltid klarat mig. Visst inser jag att min förmåga att låta bli att köpa skor när vi inte har råd hjälper mig att alltid ha mat på bordet. Men jag ska ju inte ta på mig all ära för det själv. Jag tror Gud har räddat oss många gånger men som vi inte har märkt. Så fint det blir sen när man är död, så tänker i alla fall jag, att man får se sitt liv rulla förbi som en film, och få se när Gud ingrep, eller en god gärning som någon okänd eller känd men osynlig person gjorde. Jag skulle också gärna vilja se vad jag gjorde som andra blev glada för. Wow, vilken fantastisk film. Den längtar jag efter att se!

Inga kommentarer: