Tacksam 13

What helps you relax?

Hmm, jag är ganska lugn för det mesta. Kan hetsa upp mig för små och stora saker, vilket jag önskar jag kunde låta bli, men jag blir också lugn fort, är inte långsint t ex. Förutom när folk felbehandlar ME-sjuka. Jag är tyvärr ganska spänd i kroppen men det är nog för att jag inte rör mig som man ska och ligger så mycket. Musklerna är ju gjorda för att användas och jag tror jag har stelnat med åren, så känns det. Och då är ju problemet att jag blir avslappnad i vatten men det är för jobbigt att ta mig till en pool. Men jag försöker andas medvetet när jag kommer ihåg det. Och faktiskt, nu när jag har så ont i ögonen när jag tar ögondroppar så måste jag ligga och blunda rätt länge, eller, länge och länge, länge nog för att jag ska sluta stressa över att jag måste blunda. Men idag har jag inte tagit ögondroppar än, jag är både slarvig och glömsk och har gjort ärenden som var viktiga. Bland annat har jag skrivit till min vårdcentral om att de har stoppat in ett meddelande från en Marie i min journal. Superläskigt att läsa! Har inte ens ätit mat än så nu ska jag värma plättar. Och lugna ner mig. Andas är faktiskt bättre än man tror.

Inga kommentarer: