Manligt?

Jag brukar ju säga Vi gillar olika när det gäller manligt och kvinnligt. Men alltså, såg nyss på reklam för en fotbollsmatch och målvakten spottade en liten loska innan det skulle skjutas straff. Så jag undrar verkligen vad det är som gör att män spottar. Det är ju onödigt och ofräscht. Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag har fått en impuls att spotta, förutom när jag nyss har spytt, vilket händer en gång per decennium ungefär. Jag har som väl är aldrig sett Mikael spotta. Nu blir jag lite stolt över att han förtrycker sina hormoner till förmån för folkhyfs.

3 kommentarer:

modren sa...

Ja det är märkligt med spottande! Min pappa gjorde det ofta. Själv har jag sån muntorrhet att jag aldrig skulle göra mig av med minsta munvätska i onödan :-) Har aldrig sett en kvinna spotta. Annat än hos tandläkaren.
Var får de allt ifrån, dessa män?
modren

Anja Olergård sa...

Just det, hos tandläkaren kan man inte spotta nog!

Nilla sa...

Ja fy så äckligt med folk som spottar. Är så glad att ingen av männen runt mig gör sådant.