Tacksam 17

What holiday tradition are you most thankful for?

Det är ju helt omöjligt att bara välja en! Att Jesusbarnet alltid haft en central roll i mina jular, julbordet, det vi åt förra helgen slog rekord, kan ha haft nåt med hela ursprungsfamiljen att göra, stjärnor och stakar i fönstren. 

Midsommar är jag inte så förtjust i, påsk handlar lite för mycket om ägg, harar och lösgodis tills man spyr, nyår har jag kvar lite komplex för sen jag var singel och sjuk och egentligen varken hade nånstans att fira vilket egentligen var bäst för jag orkade ändå inte. Och man ska vara så lycklig och lyckad på nyår och pussas, och det har jag först nu, nån att pussa i alla fall, men har inte vant mig än så vi firar hemma nu när jag inte ens kan gå bort och ligga i en säng över tolvslaget.

Fy vad tråkig jag låter. Men jag älskar jul. Julmusiken, färgerna, förväntan på snö och annat. Att folk anstränger sig för att vara snälla och det ger så mycket kärlek i världen.

Inga kommentarer: