Tacksam 18

What goals are you thankful for accomplishing?

Min största bedrift var mina universitetsstudier. Jag var redan sjuk då, men klarade själva skolämnena bra fast jag fick fuska mig igenom en del för jag hade inte nog med kognitiv energi till att läsa de enorma mängder man ska läsa om man studerar litteratur. Men jag ÄLSKADE det. Och även om både min kandidat- och min masteruppsats inte blev färdiga på rätt termin, så är jag oerhört stolt över dem. Eftersom de tog längre tid fick jag skriva dem helt själv utan nån hjälp av handledare, men ändå fick jag VG på bägge. Och vad jag hade velat fortsätta doktorera. Men att jag klarade av skolan med så bra betyg fast jag hade ME är min största bedrift.

Bedrift är ju inte precis goal, men jag hade ju såklart som mål att klara skolan bra.

Inga kommentarer: