Tacksam 29

What about gratitude journaling for 29 days are you most grateful for? 

Som vanligt när det gäller tacksamhet man "måste" leverera så slår det mig hur mycket man har att vara tacksam för, även om man trodde att det var lite dystert nån dag.

Jag önskar idag på skottdagen att en jag bryr mig om skulle få fria till sin partner. Jag vet inte om det är läge i förhållandet för det, och bättre att vänta och vara säker än skynda på ett felaktigt val. Men jag hoppas att folk ska få vara gifta. Annars är det nog mer romantiskt för hen om partnern gör det, men jag kan ha fel. 

Mikael friade och jag skrev fem dikter den natten. Hela den dagen är ett underbart minne. Jag tror inte han hade planerat nåt märkvärdigt, och jag hade inte velat ha nåt stort och märkvärdigt frieri, jag är t o m glad att han inte föll på knä. Ibland är jag helt oromantisk och bara pragmatisk. Rustning, häst, public places, huvva, det passar inte mig. Men ändå blev det så stort att jag skrev dikter för första och sista gången i livet. 

Jag hoppas nån friar idag!

Inga kommentarer: