Nästan ett skämt

Mikael och jag passade femmånaders barnbarn idag. Mot slutet när hon hade gäspat tre gånger men inte ville somna i nån av våra famnar tänkte M ta ut henne i vagnen, förra gången somnade hon på 10 sekunder då. Jag hör hur han pratar med henne i hallen för att hon inte ska börja skrika uttråkat i vagnen och han säger att han ska ta på sig en jacka faktiskt för det är ju minusgrader. När han kommer tillbaka ser jag att han har en sommarjacka utan foder på sig. Lagom? Dagens skratt. 

Men det var väldigt romantiskt att se honom med en bebis. Och hon är den sötaste salivproducenten i världen. 

Dagens fadäs inträffade dock inte med E. Men jag skulle sätta på vatten ifall hon blev hungrig och ville ha ersättning, då ska vattnet vara kokat och svalnat. Men jag satte på fel platta. Där det stod en plastbunke som smälte. Men bebisen är hel och det är huvudsaken!

Inga kommentarer: