Heter jag Anja?

Min man höll kurs i hemberedskap idag och presenterade sig som Mikael Olergård och höll sen kursen (om jag minns detaljerna rätt). Efteråt kom en kvinna fram och frågade om hans fru hette Anja och han sa förvånat att det gjorde jag. Har hon ME? Ja, och då kom det fram att kvinnans dotter också har ME. Men min mamma känner inte jättemånga ME-sjuka vid namn, så dottern måste ha talat om mig med mamman för att namnet skulle fastna och även att hon kom på sambandet i ett helt annat sammanhang. Hon kanske har sagt att jag är ett ärkepucko, men då hade nog mamman inte sagt nåt. Så jag tar det som att nån känner igen mitt namn för att jag har sagt nåt bra eller nåt snällt eller nåt som hjälpte nån. Det kanske inte ens är så, men jag väljer att tolka saken så, för att det är allt jag vill, att säga nåt snällt eller bra eller som hjälper nån. Att jag tänker att nån har sagt till sin mamma att jag har gjort nåt bra betydde väldigt mycket för mig.

1 kommentar:

modren sa...

"Vänlighet är kristendom med arbetskläderna på."
Hur begränsade vi än är i vårt liv finns det mycket gott vi kan göra.
Vänlighet är ett exempel på det. Älskar vänlighet. Vem vill du helst vara tillsammans med - en som frodas av konflikter eller en vänlig själ?
modren