Vilken väljer du?

Såg en fråga på IG nyss om vilket man skulle välja:

Ett hus man aldrig behövde städa
100 kvm extra på sitt nuvarande hem
En makalös walk-in closet
Ett toppmodernt kök
Ett spelrum/bar
Lyxigt master bathroom med spa

Jag vill ha allt utom en bar. Gärna ett spelrum dock :-) Men om man bara får välja ett alternativ så står det mellan 100 kvm mer och aldrig behöva städa. Visserligen är det ju Mikael som städar men ändå.

På fullt allvar, hur ska jag göra med mina saker? Jag har så mycket som jag borde sälja på tradera, men jag har inte gjort det på de senaste åren så det är väl inte troligt att jag blir piggare framöver. Men jag är så snål! Tänk om jag får 50 eller hundra spänn per par skor? Inte kan man slänga bort 500:-? Men sakerna är bara värda nåt om jag verkligen får dem sålda, säger Mikael. Och nu har jag så mycket kläder i garderoben som är lite för små att jag inte längre för plats med de kläder som passar. Det är ju ohållbart. Och jag har massor med kavajer och kjolar och minst tio klänningar, fast jag bara går till kyrkan några gånger om året. Och massa högklackade skor jag inte använder. Och jag har ingen pejl på viktiga medicinska papper. Tänk om jag kunde ha dem organiserade på ett ställe, i en pärm i bokhyllan. Jag blir ju bara sjukare så det måste hända nu! Ska jag bara rensa ut, bort, ge upp tanken på alla pengar jag skulle kunna få om jag orkade sälja? Jag vet ju vad jag fick för tio år sen, kanske är marknaden lite mera mättad nu. Men nån sa om en klänning jag sålde att det var det finaste plagg hon nånsin köpt på tradera. Då blir man ju glad, förutom att man får pengar och plats i garderoben. Å, det här är så svårt för mig!

Härom veckan bestämde jag mig för att börja sälja saker, en annons åt gången på tradera. Men hjälp, då kommer det att ta två år. Och hatta fram och tillbaka till posten och ha paket hemma och kolla swish efter betalningar och ha frimärken och väga allt och bla bla bla. Ska jag bara ge bort till röda korset? Eller vad?

Inga kommentarer: