Värsta hackaren ;-)

Jag berättade för Mikael hur jag jag blev över att hitta alla era kommentarer, och han frågade direkt om det hade med GDPR att göra. Jag har kollat nu och problemet började ju gälla den 25 maj, precis som GDPR, så det var ju smart tänkt. Jag hittade att Blogger har märkt problemet och förklarade att om man lägger till en adress till sidan där man får e-mailnotiser vid nya kommentarer, så måste mottagaren svara ja på ett mail. Jag har inte lagt till någon ny mailadress, men pga GDPR får man inte skicka saker automatiskt till folk. Typ. Min mycket otekniska förståelse av lagen. Så efter den 25 så måste man ha anmält sig själv även om man inte har bytt adress. Så jag har faktiskt löst problemet, tror jag, genom att registrera mig själv som mottagare till e-mail noticifactions och sen klickat prenumerera i det mailet. Så jag tror jag ska få besked om era kommentarer från och med nu. Känner mig som värsta IT-snubben nu som går in på forum och letar efter folk med ett visst problem, och fixar det. Hehe, Blogger är för humanister så det är inte så värst avancerat, men jag känner mig stolt ändå.

Inga kommentarer: