Utflykt

Vi var med Mikaels barn idag och det senaste tillskottet Miriam, på picknick i slottspark som kan ha hetat Täby slott? Det var en flik av Östersjön där och pojkarna tittade gärna upp från tallrikarna för att se på båtarna. Vädret var faktiskt alldeles perfekt, inte för varmt, ingen sol i ögonen men bakom träden, och bara några promenerande som gick förbi annars var stället vårt. T har fått igång Toyotan som var vår och före det mammas och pappas. Många timmars hårt arbete och mycket mekaniska kunskaper låg bakom. Inga getingar plågade oss, förutom en som satte sig på T:s krage men jag blev bara lite hysterisk över det. Ett jätteroligt tyskt spel som jag ska se om jag kan köpa från Amazon. En god kladdkaka! Vilken härlig utflykt! Sol, vind och vatten i lagom kombination!

3 kommentarer:

Marita sa...

Då var det er jag såg. Tog en söndagspromenad och när jag var förbi några som satt i gröngräset så tänkte jag att vad lik han var T. 😃 Visst är det fint där och snart ska man bygga hus runt omkring i området

modren sa...

Tänk att du kunde vara med på ett sånt stort äventyr!
modren

Anja Olergård sa...

Ja, det var underbar miljö. Och faktiskt lagom varmt!