Moderegel?

Mormor var ju väldigt intresserad av kläder och mode. Hennes pappa var skräddare och hon sydde massor. Hon hängde med förvånansvärt bra. Och hade guldsandaletter på bröllop och så där. Hon sa att allt mode kommer tillbaka och då kan man vara modern igen. Men jag har å andra sidan hört att om man minns förra gången något var mode, som utsvängda byxor, så är man för gammal för att bära det den här gången. Jag vet inte om jag håller med.

Men hur som helst så hade jag olika färger på nagellacket när jag gick på universitetet, dvs för drygt 20 år sen. En vit prick nära nagelbanden hade jag också, min kompis Sanne kom på det. Men jag antar att jag inte ska göra likadant nu igen. Det orkar jag förresten inte. Hålla på och pyttla med tio flaskor på en gång? Nä, det får man hålla på med om man är ung och pigg. Men EN färg på nagellacket ska jag nog ordna ikväll.

Inga kommentarer: