En vuxen man

Jag minns innan vi var gifta och att Mikael dukade av ett glas. Tänkte att det var så skönt med en vuxen män som jag inte skulle vara mamma åt.

Sen har jag tänkt det många gånger, senast idag, när jag tog fram byttan med diskmaskinspulver och som behövde fyllas på härom dagen. Nu var den påfylld och jag hade inte haft det minsta med saken att göra.

En annan gång hade jag sett några spillfläckar på ett köksskåp i tre dagar men orkade bara inte torka. Sen var de borta.

Jag vet att män inte har lika bra känsla för detaljer som kvinnor, och det är ju den skillnaden i seende som gör att vi kvinnor ser massa små brister i vårt utseende medan våra män ser en vacker helhet. Och kanske ser de inte spillfläckarna lika fort som vi, men att ha en man som torkar efter mig är underbart. Jag har honom helst till andra saker, men som torkare får han ändå höga poäng!

Inga kommentarer: