Ofräscht!!!!!

Härom dagen såg jag massa myror på framsidan och nu ikväll har de kommit in hit! Såg 5-6  stycken bredvid diskmaskinen och dödade dem i en hast och tittar ner på golvet och ser säkert 20 st till. Fy vad läskigt!!!!! Kommer ihåg förra sommaren hur de hade en stig över hallmattan. Vi körde med kanel då för att det skulle vara ett naturligt sätt att få stopp på dem, men det hjälpte inte. Då köpte vi nåt djurdödarmedel och så var problemet löst på fem minuter.

Är rätt slut efter alldeles för mycket aktivitet idag och för tidigt. Men nu känner jag som små grejer på huden och tror det är myror på mig. Typisk överreaktion. De har hittills inte kommit in i sovrummet så jag tror jag är säker. Undrar om det var för att vi hade ytterdörren öppen i ett par timmar ikväll? De har ju inne och ute på samma nivå iom att vi inte har nån svale. Usch, kan inte föreställa mig att få inbrott i hemmet, när jag känner mig så pass invaderad av några myror. Men jag gillar ju inte smådjur. Tvi vale vad äckligt! Och jag känner mig som när jag fick löss en gång, som att man är ohygienisk och det är därför som de gillar en. Men med löss har jag hört att det inte är sant, trots att hon i Madicken hade löss pga hygienbrist. Usch, usch, usch. Det här ska vi nog anmäla till föreningen, andra sommaren i rad med myror. De kanske bara går in till grannen om vi har myrmedel. Eller är det som med antibiotika, att ju mer man använder det desto okänsligare blir kräken? Fy, det där med återvinna hushållsavfall i soprummet, vilket är var jag såg myrorna härom dagen, känns inte värt det just nu.

Inga kommentarer: